eMail to diatulis@yahoo.com
| Utusan Malaysia | Berita Harian | Harian Metro | Harakah | Bernama | Malay Mail | The Star | New Straits Times | mStar |
dia tulis: Sheila Hamil Lagi?

Saturday, November 18, 2006

Sheila Hamil Lagi?



Hampir empat purnama dia menyimpan rahsia. Bukan khabar duka atau pun yang mengaibkan, tetapi Sheila Majid ada alasannya sendiri mengapa dia mengunci mulut dari menyebarkan sebuah berita gembira ke pengetahuan umum.

“Tidaklah mahu terlalu teruja, bimbang perkara yang tidak diingini berlaku,” terangnya membuka bicara. “Sekarang sudah masuk bulan keempat, saya rasa semuanya akan berjalan selamat, Insya Allah,” sambung ratu jazz negara ini.

Ya, Sheila mengandung lagi. Selepas melahirkan Khadeja Zaireen Murshim dua tahun lalu, ibu bertubuh kecil ini bersedia menambah seorang lagi ahli dalam keluarga.

“Sebenarnya saya dan suami memang merancang untuk mempunyai seorang lagi anak selepas Khadeja. Alhamdulillah, doa kami dimakbulkan. Tiada kata yang dapat menggambarkan betapa kami bersyukur sekali dengan ‘pemberianNya’,” ujar isteri kepada pemuzik Hasridz Murshim Hassim atau Acis ini.

Meskipun usianya sudah mencecah 41 tahun, Sheila optimis dia masih berupaya melahirkan seorang lagi zuriat. “Saya katakan pada suami, kalau mahu anak lagi, kena cepat-cepat. Saya sedar kami bukannya pasangan pengantin baru lagi.



“Saya akui tentang risiko yang dikatakan orang. Tetapi apabila melihat Madonna pun boleh hamil pada umur 42 tahun, saya rasa saya masih ada peluang!” katanya berseloroh.

Mempunyai dua orang anak hasil perkahwinannya yang lalu, Wan Nur Khaleeda, 15 dan Megat Abdul Majid, 12, Sheila mengakui berita baik itu diterima dengan senang hati seisi famili.

“Sudah tentu semuanya mengalu-alukan kehadiran orang baru, terutamanya Megat yang sangat berharap agar kami dikurniakan dengan bayi lelaki,” pintas Sheila bangga.

“Sejak mengandungkan anak pertama, saya selalu mengingatkan doktor supaya tidak memberitahu jantina. Saya mahukan kejutan. Apa pun, lelaki atau perempuan, saya tidak kisah asalkan kandungan selamat, sempurna segala sifat,” ulas penghibur yang terkenal dengan lagu Sinaran ini.

Masih belum memikirkan nama yang sesuai, dia memaklumkan kehamilannya bukan satu halangan untuk dia bergerak aktif seperti biasa.

“Ramadan lalu saya berehat sepenuhnya, tidak mengambil sebarang tawaran pertunjukan kerana kandungan masih baru ketika itu. Buat masa sekarang, saya masih mampu untuk bergerak ke sana ke mari, tetapi pertunjukan di luar Kuala Lumpur akan dihadkan.

“Selagi terdaya saya akan menyanyi. Sewaktu mengandungkan Khadeja dulu, masuk bulan ketujuh pun saya masih ligat. Saya tidak betah duduk saja di rumah tidak berbuat apa-apa,” akuinya terus-terang.

Kali terakhir muncul dengan album pakej semula Legenda XV XX pertengahan tahun ini, Sheila turut sibuk mengendalikan perniagaan spa yang terletak di Damansara Heights, Kuala Lumpur sejak beberapa tahun lalu.

“Selepas ditutup sebulan bagi pengubahsuaian, kini spa yang pernah dikenali dengan nama Puri Santi dibuka semula 22 November ini. Atas beberapa perubahan yang berlaku, termasuklah organisasi pengurusan, spa tersebut ditukar nama kepada Jentayu Spa,” tuturnya mengakhiri perbualan.